تکنولوژی ها

تکنولوژی ها

شمع فرانکی (franki pile)

شمع فرانکی (franki pile)

شمع فرانکی (Franki Pile) نوعی شمع بتنی رانشی – درجا است که یک شفت استوانه ‏ای شکل ریخته شده از بتن خشک و دارای پاشنه توپی شکل پهن است.

روش خرپایی

روش خرپایی

این روش یکی از مناسب‌ترین و متداول‌ترین روش‌های اجرایی سازه نگهبان در مناطق شهری است . اجرای آن ساده بوده و نیاز به تجهیزات و تخصص بالایی ندارد و در عین حال قابلیت انعطاف زیادی از نظر اجرا در شرایط مختلف دار

خاک مسلح

خاک مسلح

خاك مسلح عبارت است از مجموعه خاك و جوشنها كه به صورت نوارهاي افقي در خاك قرار مي‌گيرند و پوسته كه بتني يا فلزي است و نماي خاك مسلح را تشكيل مي‌دهد.

فونداسیون صندوقه‌ای (کیسون)

فونداسیون صندوقه‌ای (کیسون)

در مهندسی عمران و ساختمان، کیسون به نوعی از شالوده‌های خاص اطلاق می‌شود که به آنها شالوده‌های صندوقه‌ای نیز می‌گویند.

شاتکریت

شاتکریت

شاتکریت را می‌توان به عنوان بتن یا ملاتی که از طریق شیلنگهای لاستیکی (وبعضا دیده شده لوله‌های فلزی) حمل شده و با استفاده از هوای پرفشار و با سرعت زیاد به سطح مورد نظر پاشیده می‌شود، تعریف کرد.

نیلینگ

نیلینگ

میخکوبی خاک به معنای تحکیم غیر فعال (بدون اعمال پیش تنیدگی) زمین می باشد که انجام این کار به کمک نصب میله های فولادی (میخ ها)صورت می پذیرد. معمولا توصیه بر آن است که میخ ها به زاویه ای بین10 الی 12 درجه نسبت به افق در خاک رانده شوند تا از ظرفیت کششی آنها بیشتر استفاده شود.

انکراژ

انکراژ

روش انکراژ يکی از روش های پايدارسازی جدار های خاکی با استفاده از روش مهاری با انکر می باشد. اجرای انکر به­ صورت مرحله ای و از بالا به پايين می باشد و بسته به مدت زمان پايدار سازی به دو نوع موقت و دائم طبقه بندی می شوند. سيستم مهاری با انکر به منظور ايجاد پايداری داخلی جدار در مقابل حالات مختلف گسيختگی خارجی و تامين سرويس پذيری به کارمی رود.

پایدارسازی گودبرداری

پایدارسازی گودبرداری

نیلینگ (میخ‌کوبی خاک) و استفاده از انکراژ (زمین‌مهارها) ایمن‌ترین روش‌های حفاظت از گود در مقایسه با سایر روش‌های تثبیت و پایدارسازی ترانشه‌های خاکی می‌باشند. این امر ناشی از خاکبرداری مرحله به مرحله و تثبیت هر مرحله از گود با استفاده از ردیف میخ‌ کوبی های مربوط به آن مرحله و سپس انجام عملیات خاکبرداری مرحله‌ی بعدی می‌باشد.

روش ساخت Top-down

روش ساخت Top-down

این روش شامل ساخت همزمان بالا و پایین یک ساختمان در یک زمان مشخص است که در آن سازه فوقانی و تحتانی با هم اجرا می‌شوند. این تکنیک نوین عمدتاً در مناطق شهری برای تسریع در انجام مراحل پروژه‌ها مد نظر قرار می‌گیرد.

اختلاط عمیق خاک

اختلاط عمیق خاک

روش اختلاط عمیق، خاک را به صورت برجا با عوامل سخت کننده (سیمان، آهک، یا سایر بیندرها) در اعماق بوسیله ی اوگرها مخلوط می نماید. اختلاط عمیق می تواند به صورت خشک و یا تر انجام گیرد. در روش تر از بیندر به صورت مخلوط در آب استفاده می گردد در حال که در روش خشک از بیندر به صورت پودر استفاده می شود.

دیوار خاک مسلح

دیوار خاک مسلح

دیوارهای خاک مسلح گزینه های مقرون به صرفه ای برای محل هایی که دیوارهای حایل بتنی و یا دیوارهای وزنی به صورت سنتی برای مهار دیوار مورد استفاده قرار می گرفتند، به حساب می آیند. این کاربردها شامل پایه ی پل ها، دیوارهای بالدار و ... می شود.

ریزشمع (Micropile)

ریزشمع (Micropile)

میکروپایل نوعی شمع حفاری و دوغاب ریزی شده با قطر کم (معمولا کمتر از 300 میلیمتر) می باشد که به طور معمول به صورت مسلح اجرا می گردد. ریزشمع به وسیله ی حفاری گمانه، جایگذاری مسلح کننده فولادی و دوغاب ریزی اجرا می گردد.

تراکم ضربه ای سریع

تراکم ضربه ای سریع

تراکم ضربه ای سریع، یک روش متوسط بین تراکم سطحی مرسوم و تراکم دینامیکی عمیق است. این روش با استفاده از یک چکش هیدرولیکی که بر روی یک بیل مکانیکی قرار گرفته و به صورت متوالی بر روی خاک رها می شود.

دیوار دیافراگمی

دیوار دیافراگمی

دیوار دیافراگمی یک دیوار پیوسته است که جهت تسهیل کردن عملیات عمرانی از جمله به عنوان دیوار حائل، سازه ی نگهبان جهت گودبرداری های عمیق، دیوار نهایی سازه های زیرزمینی، سازه ی جداکننده میان تاسیسات زیرزمینی و همهچنین به عنوان نوعی فونداسیون مورد استفاده قرار می گیرد.

تراکم دینامیکی عمیق

تراکم دینامیکی عمیق

تراکم دینامیکی عمیق برای بهسازی خاک های مشکل دار به وسیله ی افزایش ظرفیت باربری، کاهش نشست، کمینه نمودن پتانسیل گسیختگی و کاهش دادن احتمال روانگرایی برای ساختمان های مسکونی و اداری، مخازن، بزرگراه ها، خطوط راه آهن، فرودگاه ها و بنادر مورد استفاده قرار گرفته است.

حفاظت در مقابل سقوط سنگ و بهمن

حفاظت در مقابل سقوط سنگ و بهمن

شرکت مهار شالوده سعی بر این دارد که با ارائه راهکارهایی را برای حفاظت از مناطق پرجمعیت، جاده ها و زیر ساخت های اقتصادی از خطرات و پبامدهای ناشی از سقوط سنگ و بهمن که به موجب آن هر ساله شاهد خسارات و آسیب های جدی و بزرگی برای مردم و همچنین اقتصاد می باشیم را کاهش دهد.

آب بندی گودها و سدها

آب بندی گودها و سدها

هنگام ساختمان سازی در مناطقی که سطح آب زیرزمینی بالائی دارند همچنین در مناطقی که دارای خاک با نفوذ پذیری بالا می باشند و آب های سطحی در فصل های دارای بارندگی پس از نفوذ به درون زمین امکان ورود به درون گود را دارا میباشند همواره می باید تمهیداتی برای جلوگیری از ورود آب از کف (فونداسیون) و بدنه (دیوارهای حائل یا دیوارهای کناری) به درون طبقاتی که زیر سطح آب قرار دارند، اندیشید.

شناسایی خاک

شناسایی خاک

روش های مختلف شناسایی خاک امکان شناخت به خصوصیات لایه های مختلف خاک در نتیجه تعریف دقیق تر شرایط احداث پی ابنیه را می دهد .

تخریب و تقویت بتن

تخریب و تقویت بتن

تخریب بتن مسلح با توجه به حجم پروژ ه های بتنی در دست اجرا و یا پروژه های از قبیل احداث شده و نیاز به تغییرات طرح ، بازسازی، برچیدن سازه های مذکور و .. روشهای متعددی در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرند.

سپرکوبی (Sheet pile)

سپرکوبی (Sheet pile)

در روش روش سپر فلزی توسط چکش کوبشی و یا لرزشی در خاک فرو رانده می شود و با انواع اتصالات به يکديگر متصل شده و يک جداره پيوسته را تشکيل می دهند. خاکبرداری تا حد که پايداری گود به خطر نيافتد انجام می شود، تيرک های افقی و کمرکش ها به منظور جلوگيری از کمانش سپرها و قيدهای قائم اجرا می شود و سپس مرحله بعدی خاکبرداری صورت می گيرد.

اجرای پل و تقاطع غیر مسطح

اجرای پل و تقاطع غیر مسطح

پل ساختمانی است که برای تامین عبور از یک مانع طبیعی یا مصنوعی از قبیل رودخانه و دره و چهارراه و غیره احداث می گردد .

طراحی سازه های ژئو تکنیکی

طراحی سازه های ژئو تکنیکی

از دوران قدیم مهندسین و سازندگان ابنیه مختلف با روشهای پی سازی دوران خودآشنا و با مسائل گوناگون ناشی از رفتار خاکهای مختلف برخورد داشته اند .

بهسازی خاک

بهسازی خاک

اکثر معضلات پی سازی مربوط به فضاهای خالی زیاد و مصالح خاکی با مقاومت کم در بستر و میزان آب نامطلوب موجود در خاک میباشد .بنابراین مفاهیم پایه بهسازی خاک ها شامل متراکم سازی،سیمان شدن، تسلیح، اصلاح و یا جا به جایی خاک، زهکشی و کنترل وجود و حرکت آب در خاک می باشد .

مقاوم سازی سازه های موجود

مقاوم سازی سازه های موجود

به طور کلی مقاوم سازی سازه های بتنی موجود یا مرمت انها به منظور تحمل بارهای مضعف طراحی، بهبود نارساییهای ناشی از فرسایش ، افزایش شکل پذیری سازه یا سایر موارد با استفاده از مصالح مناسب و شیوه های اجرایی صحیح به طور متعارف انجام می گردد .

اجرای تونل و سازه های زیر زمینی

اجرای تونل و سازه های زیر زمینی

دلایل بی شماری از دیر باز انسان را به احداث ابنیه زیر زمینی وا داشته است. قدیمی ترین تونل شناخته شده در حدود 4000 سال پیش در بین النهرین به طول یک کیلومتر و مقطع 5/4 * 6/3 متر احداث شده است و قصر پادشاهی بابل را با گذاشتن از زیر رود فرات به مبعد اختصاصی مربوط می ساخته است


Total 25  records . Showing 1 to 25 of 25