طراحی سازه های ژئو تکنیکی

طراحی سازه های ژئو تکنیکیاز دوران قدیم مهندسین و سازندگان ابنیه مختلف با روشهای پی سازی دوران خودآشنا و با مسائل گوناگون ناشی از رفتار خاکهای مختلف برخورد داشته اند .

از دوران قدیم مهندسین و سازندگان ابنیه مختلف با روشهای پی سازی دوران خودآشنا و با مسائل گوناگون ناشی از رفتار خاکهای مختلف برخورد داشته اند . اساساً طراحی و اجرای پی ساختمانها از مهمترین و در عین حال حساسترین قسمتهای محاسبه و بنای ابنیه است و غالباً اشکالات بعدی زاییده عدم وجود پی مناسب و یا کم توجهی به این قسمت پر اهمیت بنا می باشد .
طرح یک پی مناسب مستلزم شناخت رفتار واقعی زمین ساختگاه و تغییرات احتمالی این رفتار در اثر مرور زمان و یا پیدایش شرایط جدید از جمله جریان اب در خاک ، نشست ، کسیختگی و ....... است .
سازه های ژئوتکنیکی شامل بناهای نگهبان و نگهدار، دیواره های زیر زمینی، پی های سطحی و عمیق، پایدار سازی شیروانی و تونل ها و حفره های زیرزمینی ، بهسازی خاک با انواع روشها و خاکریزها و .... را شامل می گردد.
شرکت مهار شالوده با تجربیات طراحی و اجرایی متفاوت و همکاری با اساتید و مشاوران برجسته و دارا بودن گنجینه نرم افزاری مناسب از معتبرترین شرکت طراحی(terrasol) فرانسه در زمینه طراحی و نیز اجرای سازه های ژئو تکنیکی در عرصه پروژه های مهندسی در حال فعالیت می باشد .

 
 

 

 

طراحی سازه های ژئوتکنیکی پیمانکار نیلینگ پیمانکار آنکراژ پیمانکار شاتکریت اجرای دیوار خاک مسلح پیمانکار سپرکوبی پیمانکار تخریب تقویت بتن فنداسیون عمیق پی سطحی و عمیق اجرای تونل حفره های زیرزمینی بهسازی خاک

تکنولوژی ها

انکراژ

انکراژ

روش انکراژ يکی از روش های پايدارسازی جدار های خاکی با استفاده از روش مهاری با انکر می باشد. اجرای انکر به­ صورت مرحله ای و از بالا به پايين می باشد و بسته به مدت زمان پايدار سازی به دو نوع موقت و دائم طبقه بندی می شوند. سيستم مهاری با انکر به منظور ايجاد پايداری داخلی جدار در مقابل حالات مختلف گسيختگی خارجی و تامين سرويس پذيری به کارمی رود.

حفاظت در مقابل سقوط سنگ و بهمن

حفاظت در مقابل سقوط سنگ و بهمن

شرکت مهار شالوده سعی بر این دارد که با ارائه راهکارهایی را برای حفاظت از مناطق پرجمعیت، جاده ها و زیر ساخت های اقتصادی از خطرات و پبامدهای ناشی از سقوط سنگ و بهمن که به موجب آن هر ساله شاهد خسارات و آسیب های جدی و بزرگی برای مردم و همچنین اقتصاد می باشیم را کاهش دهد.

آب بندی گودها و سدها

آب بندی گودها و سدها

هنگام ساختمان سازی در مناطقی که سطح آب زیرزمینی بالائی دارند همچنین در مناطقی که دارای خاک با نفوذ پذیری بالا می باشند و آب های سطحی در فصل های دارای بارندگی پس از نفوذ به درون زمین امکان ورود به درون گود را دارا میباشند همواره می باید تمهیداتی برای جلوگیری از ورود آب از کف (فونداسیون) و بدنه (دیوارهای حائل یا دیوارهای کناری) به درون طبقاتی که زیر سطح آب قرار دارند، اندیشید.