طراحی سازه های ژئو تکنیکی

طراحی سازه های ژئو تکنیکیاز دوران قدیم مهندسین و سازندگان ابنیه مختلف با روشهای پی سازی دوران خودآشنا و با مسائل گوناگون ناشی از رفتار خاکهای مختلف برخورد داشته اند .

از دوران قدیم مهندسین و سازندگان ابنیه مختلف با روشهای پی سازی دوران خودآشنا و با مسائل گوناگون ناشی از رفتار خاکهای مختلف برخورد داشته اند . اساساً طراحی و اجرای پی ساختمانها از مهمترین و در عین حال حساسترین قسمتهای محاسبه و بنای ابنیه است و غالباً اشکالات بعدی زاییده عدم وجود پی مناسب و یا کم توجهی به این قسمت پر اهمیت بنا می باشد .
طرح یک پی مناسب مستلزم شناخت رفتار واقعی زمین ساختگاه و تغییرات احتمالی این رفتار در اثر مرور زمان و یا پیدایش شرایط جدید از جمله جریان اب در خاک ، نشست ، کسیختگی و ....... است .
سازه های ژئوتکنیکی شامل بناهای نگهبان و نگهدار، دیواره های زیر زمینی، پی های سطحی و عمیق، پایدار سازی شیروانی و تونل ها و حفره های زیرزمینی ، بهسازی خاک با انواع روشها و خاکریزها و .... را شامل می گردد.
شرکت مهار شالوده با تجربیات طراحی و اجرایی متفاوت و همکاری با اساتید و مشاوران برجسته و دارا بودن گنجینه نرم افزاری مناسب از معتبرترین شرکت طراحی(terrasol) فرانسه در زمینه طراحی و نیز اجرای سازه های ژئو تکنیکی در عرصه پروژه های مهندسی در حال فعالیت می باشد .

 
 

 

 

طراحی سازه های ژئوتکنیکی پیمانکار نیلینگ پیمانکار آنکراژ پیمانکار شاتکریت اجرای دیوار خاک مسلح پیمانکار سپرکوبی پیمانکار تخریب تقویت بتن فنداسیون عمیق پی سطحی و عمیق اجرای تونل حفره های زیرزمینی بهسازی خاک

تکنولوژی ها

شاتکریت

شاتکریت

شاتکریت را می‌توان به عنوان بتن یا ملاتی که از طریق شیلنگهای لاستیکی (وبعضا دیده شده لوله‌های فلزی) حمل شده و با استفاده از هوای پرفشار و با سرعت زیاد به سطح مورد نظر پاشیده می‌شود، تعریف کرد.

سپرکوبی (Sheet pile)

سپرکوبی (Sheet pile)

در روش روش سپر فلزی توسط چکش کوبشی و یا لرزشی در خاک فرو رانده می شود و با انواع اتصالات به يکديگر متصل شده و يک جداره پيوسته را تشکيل می دهند. خاکبرداری تا حد که پايداری گود به خطر نيافتد انجام می شود، تيرک های افقی و کمرکش ها به منظور جلوگيری از کمانش سپرها و قيدهای قائم اجرا می شود و سپس مرحله بعدی خاکبرداری صورت می گيرد.

تراکم ضربه ای سریع

تراکم ضربه ای سریع

تراکم ضربه ای سریع، یک روش متوسط بین تراکم سطحی مرسوم و تراکم دینامیکی عمیق است. این روش با استفاده از یک چکش هیدرولیکی که بر روی یک بیل مکانیکی قرار گرفته و به صورت متوالی بر روی خاک رها می شود.