اجرای پل و تقاطع غیر مسطح

اجرای پل و تقاطع غیر مسطحپل ساختمانی است که برای تامین عبور از یک مانع طبیعی یا مصنوعی از قبیل رودخانه و دره و چهارراه و غیره احداث می گردد .

پل ساختمانی است که برای تامین عبور از یک مانع طبیعی یا مصنوعی از قبیل رودخانه و دره و چهارراه و غیره احداث می گردد . خطی که پل برای آن ساخته می شود ممکن است راه یا راه آهن و یا آبراه باشد .از نظر مصالح مصرفی پل ها به دو دسته فلزی و بتنی تقسیم می شوند و طبقه بندی های متفاوتی برای پل ها از نظر روش اجراء، ، نمای طولی آنها، و شکل عرضی در نظر گرفته شده است .
امروزه نظر به پیشرفت های حاصل شده در صنایع و مصالح مصرفی، تحول شگرفی در پل سازی ایجاد گردیده است.
شرکت مهار شالوده نیز در این راستا با تکیه بر تجربیات و تکنولوژی های روز دنیا، به عنوان شرکتی پیشرو فعالیت داشته و با بهره گیری از مشاوران مجرب داخلی و خارجی در راستای اعتلای این صنعت تلاش می نماید .

 
 

 

 

اجرای پل اجرای تقاطع غیر مسطح پل ساختمانی پیمانکار پل پل رودخانه اجرای پل چهار راه

تکنولوژی ها

نیلینگ

نیلینگ

میخکوبی خاک به معنای تحکیم غیر فعال (بدون اعمال پیش تنیدگی) زمین می باشد که انجام این کار به کمک نصب میله های فولادی (میخ ها)صورت می پذیرد. معمولا توصیه بر آن است که میخ ها به زاویه ای بین10 الی 12 درجه نسبت به افق در خاک رانده شوند تا از ظرفیت کششی آنها بیشتر استفاده شود.

انکراژ

انکراژ

روش انکراژ يکی از روش های پايدارسازی جدار های خاکی با استفاده از روش مهاری با انکر می باشد. اجرای انکر به­ صورت مرحله ای و از بالا به پايين می باشد و بسته به مدت زمان پايدار سازی به دو نوع موقت و دائم طبقه بندی می شوند. سيستم مهاری با انکر به منظور ايجاد پايداری داخلی جدار در مقابل حالات مختلف گسيختگی خارجی و تامين سرويس پذيری به کارمی رود.

پایدارسازی گودبرداری

پایدارسازی گودبرداری

نیلینگ (میخ‌کوبی خاک) و استفاده از انکراژ (زمین‌مهارها) ایمن‌ترین روش‌های حفاظت از گود در مقایسه با سایر روش‌های تثبیت و پایدارسازی ترانشه‌های خاکی می‌باشند. این امر ناشی از خاکبرداری مرحله به مرحله و تثبیت هر مرحله از گود با استفاده از ردیف میخ‌ کوبی های مربوط به آن مرحله و سپس انجام عملیات خاکبرداری مرحله‌ی بعدی می‌باشد.